Duża konkurencja oraz potencjalna utrata klientów, wymusza na firmach działanie w modelu 24x7x365, z dostępnością aplikacji czy też usług sieciowych bliską 100%. Dlatego większość firm nie może sobie pozwolić na jakiekolwiek przestoje czy awarie związane z pracą aplikacji czy też działaniem sieci. Jednak utrzymanie dostępności świadczonych usług na tak wysokim poziomie jest bardzo kosztowne, gdyż bardzo często oznacza dodatkowe inwestycje – zarówno w sprzęt, jak i specjalistów IT.
Jednym z tańszych sposobów utrzymania dostępności sług na wysokim poziomie jest stały monitoring oraz kontrola pracy urządzeń sieciowych, analiza ruchu w sieci, wykrywanie oraz szybkie usuwanie powstałych awarii. Oprogramowanie zarządzające i monitorujące pracę sieci, wzbogacone o rozwiązania sprzętowe (serwery konsolowe, serwery zarządzania zasilaniem) pozwala na stworzenie doskonałego narzędzia do utrzymania sieci w ruchu.