SYSTEMY ZARZĄDZANIA IT Odwiedź nasz sklep

FAQ

  • Avocent (3 pozycji)
    1. Czym różni się standardowa gwarancja od wersji rozszerzonej (Extended).

      Gwarancja Standardowa:

      Wszystkie produkty firmy Avocent objęte są 2 letnią gwarancją producenta. Oznacza to, iż w razie uszkodzenia, urządzenie musimy wysłać do naprawy, która odbywa się w Shannon (Irlandia) i trwa średnio 2-3 tygodnie. Każde wysyłane urządzenie powinno dostać wcześniej unikalny numer RMA (zgłoszenie uszkodzenia). Standardowa gwarancja rozpoczyna się w momencie dostarczenia sprzętu do użytkownika.

      W razie pojawienia się problemów ze sprzętem prosimy skontaktować się z nami, wysyłając maila na adres: Support@SystemyZarzadzaniaIT.pl lub telefonicznie +48 600 310 617

      Gwarancja rozszerzona - SLA :

      Umowa SLA - Service Level Agreement - może być podpisana na okres 1 do 5 lat. Najważniejszą cechą tej umowy jest gwarancja wymiany uszkodzonego sprzętu awansem (Advanced Replacement). Jednak zgłoszenie to powinno dotrzeć do Avocent`a nie później niż do godziny 14:00 naszego czasu. Jeśli zgłoszenie dotrze po tej godzinie, paczka zostanie wysłana następnego dnia.
      Ze względu na bardzo istotną rolę jaką spełnia tutaj czas zgłoszenia awarii, umowa SLA podpisywana jest bezpośrednio pomiędzy producentem a użytkownikiem końcowym.


      UWAGA:
      Urządzenia objęte umową SLA nie są naprawiane tylko wymieniane na nowe !


      30 dniowa gwarancja początkowa - Dead on Arrival (DoA):

      Jeśli nasz nowo zakupiony sprzęt zepsuje się w ciągu pierwszych 30 dni użytkowania, mamy prawo do wymiany takiego urządzenia na nowe. Usterkę taką zgłasza się do nas albo bezpośrednio do Avocent`a. Wymiana następuje awansem - Advanced Replacement - czyli najpierw dostajemy nowe pudełko a później odsyłamy nasze uszkodzone do Avocent`a

    2. Co oznaczają cyfry w opisie urządzeń MPU ? Co to jest to IP ?

      Wszystkie przełączniki KVM over IP z rodziny MergePoint Unity oznaczane są według stałego schematu - pierwsza cyfra to ilość jednoczesnych połączeń IP a druga cyfra to ilość portów.

      Przykładowe modele:

      • MPU108 - 1 x IP, 8 portów
      • MPU 2016 - 2 x IP, 16 portów
      • MPU 2032 - 2 x IP, 32 porty
      • MPU 4032 - 4 x IP, 32 porty
      • MPU 8032 - 8 x IP, 32 porty

      Połączenie IP, to połączenie poprzez sieć LAN/WAN do podłączonego serwera.

    3. Czy przełączniki KVM firmy Avocent mogą współpracować z adapterami innych producentów ?

      Nie. Urządzenia KVM over IP z serii DSR, MPU oraz AutoView nie będą współpracowały z adapterami innych producentów, w tym tzw. OEM`ów, czyli takich firm jak Dell, IBM, APC, HP czy Fujitsu. Należy stosować oryginalne adaptery z łączami USB, USB 2.0, PS/2 oraz portem szeregowym (RS-232):

      • MPUIQ-VMC - adapter z łączem USB 2.0
      • MPUIQ-SRL - adapter z łączem szeregowym RS-232 (RJ-45)
      • DSRIQ-PS2 - adapter z łączem PS/2
      • DSRIQ-USB - adapter z łączem USB
      • DSAVIQ-USB2 - adapter z łączem USB 2.0
      • DSRIQ-VSN - adapter z łączem Sun Din
      • DSRIQ-SRL - adapter z łączem szeregowym RS-232 (DB-9)

       

  • Red Hat Enterprise Linux (22 pozycji)
    1. Co zawiera subskrypcja systemu Red Hat Enterprise Linux

      Aktywna subskrypcja to nie tylko pomoc techniczna, lecz również dostęp do wielu innych elementów niezbędnych do prawidłowego i bezpiecznego działania systemu:

      • najnowszych wersji oprogramowania Red Hat
      • aktualizacji oprogramowania poprzez sieć Red Hat Network (RHN)
      • wsparcia technicznego certyfikowanych inżynierów Red Hat (zarówno telefonicznego jak i poprzez sieć web)
      • wsparcia od certyfikowanych dostawców sprzętu oraz oprogramowania dla aplikacji uruchamianych na systemie z aktywną subskrypcją
      • bezpieczeństwo dzięki programowi Open Source Assurance
    2. W ubiegłym roku po raz pierwszy zakupiłem wsparcie dla oprogramowania Red Hat, dlaczego powinienem je odnowić w tym roku ?

      Odnawiając wsparcie dla oprogramowania Red Hat, otrzymujemy stały dostęp do najnowszych przetestowanych i certyfikowanych rozwiązań dostarczonych przez firmę Red Hat, pełnych aktualizacji, utrzymania, wsparcia i pomocy technicznej. Odnowienie subskrypcji pozwala na kontynuowanie ww. świadczeń.

       

    3. Moja subskrypcja wygasła 2 lata temu. Czy odnawiając wsparcie na ten system będę musiał zapłacić za cały ten okres ?

      Nie, w Red Hat`ie nie istnieje opłata wstecz. Odnawiając wsparcie płacimy tylko za aktualną subskrypcję. Może to być okres jednego roku lub trzech lat.

    4. Czy mogę odnowić wsparcie tylko dla najważniejszych, krytycznych serwerów pracujących w mojej infrastrukturze ?

      Nie. Jeśli w danej Organizacji istnieją aktywne subskrypcje, należy odnowić wszystkie nieaktywne subskrypcje lub je odinstalować. Wynika to z treści umowy Red Hat Enterprise Agreement - załącznik nr 1, punkt 1:

      "While you have subscriptions entitling you to receive Subscription Services for a Red Hat Product, you are required to purchase Subscription Services in a quantity equal to the total number of Units of that Red Hat Product that you deploy, install, use or execute."

    5. Nie korzystam z utrzymania ani wsparcia. Czy muszę odnowić subskrypcję mojego systemu ?

      Subskrypcja systemu Red Hat to nie tylko wsparcie techniczne. Odnowienie wsparcia zapewnia stały dostęp do najnowszego oprogramowania oraz certyfikowanych aktualizacji (w tym łatek bezpieczeńśtwa) przetestowanych przez inżynierów Red Hat`a. Innym bardzo ważnym elementem posiadania ważnej subskrypcji jest fakt, iż aplikacje pracujące na serwerze bez ważnego wsparcia mogą stracić wsparcie. W razie jakichkolwiek problemów z aplikacją, producent aplikacji może odmówić pomocy, całą winę zrzucając na niewspierany system operacyjny.

    6. Jeśli nie odnowię wsparcia, czy nadal mogę korzystać z oprogramowania Red Hat ?

      Tak, ale pod pewnymi warunkami.
      W ramach licencji Open Source GPL (General Public License), nadal można korzystać z oprogramowania Red Hat, jeśli w całej Organizacji nie ma innych aktywnych subskrypcji lub wszystkie subskrypcje wygasają w tym samym czasie.

      W przypadku, gdy w Organizacji występują aktywne subskrypcje, użytkownicy oprogramowania Red Hat zgodnie z warunkami umowy Red Hat Enterprise Agreement (pkt. 5 umowy podpunkt 5.1 i 5.2) muszą wykupić wsparcie na nie aktywne subskrypcje Red Hat Enterprise Linux lub JBoss Enterprise Middleware. RED HAT ma prawo zgodnie z umową przeprowadzić inspekcję, aby sprawdzić czy przestrzegane są zasady umowy. Kontrola przeprowadzana jest w godzinach roboczych Organizacji. Po inspekcji Red Hat przesyła do organizacji pisemne zawiadomienie o niezgodności, jeśli takie istnieją. Klient otrzymuje 15 dni od daty zawiadomienia na uregulowanie płatności za korzystanie z oprogramowania i usług. Ponadto, jeśli liczba „jednostek” używanych przez Klienta nie opłaconych przekracza 5% jednostek aktywnych, Klient ponosi koszty inspekcji Red Hat.

    7. Ile kosztuje odnowienie wsparcia dla systemu Red Hat ?

      W kwestiach handlowych prosimy o kontakt telefoniczny pod numer telefonu +48 600 310 617 lub o wysłanie maila z zapytaniem na adres: RedHat@SystemyZarzadzaniaIT.pl

    8. W jaki sposób mogę zarządzać subskrypcją swojego systemu ?

      Najlepszą metodą zarządzania subskrypcjami jest internetowy portal Red Hat Network oraz Customer Portal.

    9. Na jaki okres czasu mogę przedłużyć moją subskrypcję ?

      Standardowo subskrypcje dostarczane są ze wsparciem na okres jednego roku lub trzech lat. Subskrypcja trzyletnia pozwala zaoszczędzić nawet 15 % rocznie. Istnieje również możliwość wykupienia wsparcia na dowolny okres czasu, jednak nie krótszy niż jeden rok.

    10. Czy mogę odnowić pierwotnie zakupioną subskrypcję w zmienionym zakresie np. z innym poziomem wsparcia ?

      Jak najbardziej TAK.
      W kwestiach handlowych prosimy o kontakt telefoniczny pod numer telefonu +48 600 310 617 lub o wysłanie maila z zapytaniem na adres: RedHat@SystemyZarzadzaniaIT.pl

    11. Zapomniałem odnowić subskrypcję przed jej wygaśnięciem, czy nadal mogę ją odnowić ?

      Jak najbardziej TAK.
      W kwestiach handlowych prosimy o kontakt telefoniczny pod numer telefonu +48 600 310 617 lub o wysłanie maila z zapytaniem na adres: RedHat@SystemyZarzadzaniaIT.pl

    12. W jaki sposób dostarczane są subskrypcje, które są odnawiane ?

      Subskrypcje zakupione jako odnowienie pracującego systemu, uruchamiane są bezpośrednio na koncie RHN Klienta.

    13. Jak uzyskać dostęp do najnowszych aktualizacji i poprawek ?

      Aktualizacje i poprawki dostępne są na stronie Red Hat Network. Można je ręcznie ściągnać i instalować. Proces ten można również zautomatyzować. Ponadto, po zarejestrowaniu subskrypcji Red Hat wysyła mailowo powiadomienia o najnowszych aktualizacjach.

    14. Jakie informacje należy podać przy odnowieniu subskrypcji ?

      Odnowienia aktywowane są bezpośrednio na koncie RHN Klienta Końcowego, dlatego należy podać następujące dane:

      • Nazwę Klienta Końcowego
      • Adres Klienta Końcowego
      • Osobę kontaktową - najlepiej administratora systemu
      • Mail do osoby kontaktowej
      • Telefon do osoby kontaktowej
      • Numer konta RHN [ Account# ]
      • Login do RHN
      • Numer kontraktu, który ma być odnowiony [Contract]


      Najłatwiej dane te można znaleźć wchodząc na stronę www.redhat.com, potem przechodząc do Customer Portal [lewa górna część strony] - po przejściu do Customer Portal wybrać z menu Subscriptions i następnie Active Subscriptions. Powinna wyświetlić się strona, z treścią zaczynającą się mniej więcej: Hello Marek, Your account number is 1234567 - to jest Account#. Poniżej w tabeli trzeba odszukać subskrypcję do odnowienia i skopiować numer kontraktu [Contract]

    15. Jak mogę odnowić wsparcie dla systemu Red Hat zakupionego wraz z serwerem ?

      System Red Hat Enterprise Linux występuje również w wersjach OEM, czyli dostarczanych wraz z serwerem. Praktycznie wszyscy liczący się producenci serwerów (HP, IBM, Dell, Fujitsu) oferują tego typu rozwiązania. Subskrypcja zakupiona w ten sposób nie może być odnowiona u producenta sprzętu. Odnowienie musi być "pełną" wersją zakupioną od Red Hat`a.

      W kwestiach handlowych prosimy o kontakt telefoniczny pod numer telefonu +48 600 310 617 lub o wysłanie maila z zapytaniem na adres: RedHat@SystemyZarzadzaniaIT.pl

    16. Czym różni się subskrypcja typu Basic od nowej wersji Self-Support

      W nowym cenniku produktów Red Hat, obowiązującym od Listopada 2010, subskrypcja typu Basic została zastąpiona subskrypcją typu Self-Support. W poniższej tabeli ujęte są najważniejsze różnice:
       

        RHEL Basic RHEL Self-Support
      Kod Produktu MCT0988 RH0197181
      Cena subskrypcji na 1 rok 359 Euro 279 Euro
      Cena subskrypcji na 3 lata Brak 712 Euro
      Wsparcie techniczne Basic Tylko internetowa baza wiedzy
      Godziny wsparcia Pon-Pt od 9:00 do 17:00 Brak
      Max. ilość zgłaszanych incydentów Bez ograniczeń Brak
      Czas reakcji na krytyczne błędy 2 dni robocze Brak
      Max. ilość obsługiwanych CPU 2 2
      Max. ilość obsługiwanych Maszyn Wirtualnych (Gości)

      Red Hat 5.x - 4

      Red Hat 6.x - 1

      1
      Możliwość pobierania aktualizacji Tak Tak
      Subskrypcja na 1 rok / 3 lata Tak / Tak Tak / Tak
      Współpraca z dodatkami (Add-Ons) Tak Tylko Smart Management

       

    17. Jakie zastosowanie może mieć system Red Hat Enterprise Linux ?

      Subskrypcja Red Hat Enterprise Linux może być wykorzystany w przynajmniej 4 różnych aplikacjach:

      1. Może zostać zainstalowany na serwerze fizycznym jako system operacyjny do samodzielnej pracy
      2. Może służyć jako podstawa (Hypervisor) do uruchomienia wirtualnych serwerów (Gości) z różnymi innymi systemami operacyjnymi, jak np. Windows (subskrypcja Red Hat Enterprise Linux zwiera Hypervisor`a KVM)
      3. Może służyć jako podstawa (Hypervisor) do uruchomienia wirtualnych serwerów (Gości) z systemem Red Hat. Należy wtedy dobrać odpowiednią subskrypcję pozwalającą na uruchomienie 1 - "Up to 1 guest", 4 - "Up to 4 guests" lub nieograniczonej liczby maszyn wirtualnych - "Unlimited guests"
      4. Może służyć do uruchomienia wirtualnych serwerów (Gości) z systemem Red Hat Enterprise Linux na jednym z czterech hypervisor`ów (HOST`ów): Red Hat Enterprise Linux, Red Hat Enterprise Virtualization, VMWare ESX lub Microsoft Hyper-V 

       

    18. Co oznacza skrót RHEL oraz RHEV ? Czym to się różni ?

      Skrót RHEL, to Red Hat Enterprise Linux, natomiast RHEV, to Red Hat Enterprise Virtualization.
      Różnica pomiędzy tymi dwoma produktami jest dość znaczna:

      • RHEL to pełnowartościowa subskrypcja serwerowego systemu operacyjnego Linux, umożliwiająca również zbudowanie środowiska wirtualnego. Więcej informacji na ten temat - FAQ Punkt 17
      • RHEV to platforma dedykowana do budowy kompleksowego środowiska wirtualnego, zarówno serwerowego jak i desktopowego
    19. W jaki sposób mogę dobrać odpowiednią wersję subskrypcji systemu Red Hat ?

      Dobór subskrypcji systemu Red Hat Enterprise Linux jest dość prosty i bazuje na trzech podstawowych parametrach:

      1. Ilości fizycznych procesorów (CPU) w serwerze, bez względu na ilość rdzeni
        Możliwe opcje to: 1-2, 4 lub 8 CPU
      2. Ilości planowanych wirtualnych maszyn (Gości) mających działać na tym fizycznym serwerze
        Możliwe opcje to: 1, 4 lub bez ograniczeń
      3. Wymaganym poziomie wsparcia technicznego
        Możliwe opcje to: Standard (Pon-Pt, 9-17) lub Premium 24/7
       
      Przykład 1.
      Serwer z 2 CPU, nie jest planowana wirtualizacja, uruchomiona krytyczna aplikacja biznesowa.
      Dobrana subskrypcja:
       
      Red Hat Enterprise Linux Server, Premium (1-2 sockets) (Up to 1 guest)
       
      Subskrypcja obsługująca max. 2 CPU, poziom wsparcia 24/7
       
       
      Przykład 2.
      Serwer z 2 CPU, planowane uruchomienie 4 maszyn wirtualnych Red Hat, środowiski testowe.
      Dobrana subskrypcja:
       
      Red Hat Enterprise Linux Server, Standard (1-2 sockets) (Up to 4 guests)
       
      Subskrypcja obsługująca max. 2 CPU, umożliwia uruchomienie 4 maszyn wirtualnych z systemem Red Hat, wsparcie Standard od Poniedziałku do Piątku w godzinach 9:00 - 17:00
       
      Przykład 3.
      Serwer z 4 CPU, planowane uruchomienie 14 maszyn wirtualnych - 10 x Red Hat, 4 x Windows*. Aplikacja krytyczna.
      Dobrana subskrypcja:
       
      Red Hat Enterprise Linux Server, Premium (4 sockets) (Unlimited guests)
       
      Subskrypcja obsługująca max. 4 CPU, umożliwiająca uruchomienie nieograniczonej ilości maszyn wirtualnych, wsparcie Premium 24/7

      * - opłaty licencyjne innych systemów operacyjnych jak Windows, nie są wliczone w koszt subskrypcji

      Dobór subskrypcji systemów Red Hat pracujących w klastrach znajduję się w FAQ punkt 20.
    20. Co oznacza opis (Up to 1 guest) lub (Unlimited guests) ?

      Każda susbkrypcja systemu Red Hat, oprócz serwerowego systemu operacyjnego Linux, zawiera również tzw. Hypervisor`a, który umożliwia uruchamianie serwerów wirtualnych.

      Up to 1 guest oznacza, że oprócz podstawowego systemu operacyjnego linux, możemy uruchomić na nim jeszcze jeden wirtualny system Red Hat. Analogicznie Up to 4 guests czy unlimited guest, pozwala nam na uruchomienie czterech lub niograniczonej ilości serwerów wirtualnych Red Hat - wszystko w cenie jednej subskrypcji. 

    21. Czy to prawda, że subskrypcja systemu Red Hat umożliwia uruchamianie maszyn wirtualnych z systemem Windows ?

      Tak. To prawda.
      Subskrypcja Red Hat zawiera w sobie Hypervisor`a bazującego na technologii KVM. Jest to podstawa do tworzenie środowiska maszyn wirtualnych, zarówno z systemem Red Hat Enterprise Linux jak i innych systemów operacyjnych, w tym np. Windows

    22. Co oznaczają poziomy Severity ?

      Severity, to oznaczenia poziomu krytyczności zgłaszanego problemu technicznego:

       
      Severity 1 (PILNE)
      Problem, który w strategiczny sposób wpływa na działanie oprogramowania produkcyjnego. Może to być np. utrata danych produkcyjnych lub całkowite zatrzymanie systemu produkcyjnego. Operacje biznesowe nie są możliwe oraz nie istnieje rozwiązanie proceduralne.
       
      Severity 2 (WAŻNE)
      Problem, w którym oprogramowanie działa, ale korzystanie z niego w celach produkcyjnych jest bardzo ograniczone. Sytuacja ta w znaczy sposób zmniejsza ilość wykonywanych operacji biznesowych. Rozwiązanie proceduralne nie istnieje.
       
      Severity 3 (ŚREDNIE)
      Problem, który częściowo, ale w niekrytyczny sposób, ogranicza możliwości korzystania z oprogramowania w celach produkcyjnych lub rozwojowych (Development). Ma średni lub niewielki wpływ na operacje biznesowe, firma dalej może funkcjonować dzięki zastosowaniu rozwiązań proceduralnych. Kontynuowanie projektów (Development) czy testowanie w środowisku produkcyjnym jest niemożliwe.
       
      Severity 4 (NISKIE)
      Ogólne pytania, znaleziony błąd w dokumentacji czy sugestie dotyczące dalszego rozwoju. Bardzo niewielki (lub żaden) wpływ na działanie oprogramowania produkcyjnego, jego wydajność oraz stabilność. Wpływ na projekty (Development) jest średni lub mały, dzięki zastosowaniu obejść proceduralnych, pozwalający na dalsze funkcjonowanie firmy.
       
  • SolarWinds (5 pozycji)
    1. W jaki sposób licencjonowany jest SolarWinds Network Performance Monitor?

      Oprogramowanie to jest licencjonowane na podstawie największej ilości jednego z trzech elementów:

      • Interfejsów – portów przełączników, fizycznych lub wirtualnych interfejsów, sieci VLAN
      • Węzłów - węzły to inaczej całe urządzenia np. przełącznik, router, serwer
      • Wolumenów - to liczba monitorowanych logicznych dysków

      Dostępne są następujące opcje:

      • Do 100 elementów każdego typu (SL100)
      • Do 250 elementów każdego typu (SL250)
      • Do 500 elementów każdego typu (SL500)
      • Do 2000 elementów każdego typu (SL2000)
      • Nieograniczona ilość elementów (SLX)

      Przykładowo: NPM SL2000 może monitorować do 2000 interfejsów + do 2000 węzłów + do 2000 wolumenów.

      NPM może równiez zbierać dane z innych elementów, które nie są interfejsami ani węzłami, czy wolumenami. Elementy te można monitorować całkowicie za darmo, a ich ilość zależna jest tylko od wydajności systemu. Oto przykładowe "inne" elementy:

      • Statystyki Procesora CPU
      • Statystyki Pamięci RAM
      • Czujniki Temperatury
      • Czujniki Wilgotności
      • Zasilacze
      • Wentylatory Chłodzące
      • Komunikaty Pułapek (Traps)
      • Komunikaty SysLog

       

    2. Czy mogę kupić kilka licencji SolarWinds Network Performance Monitor np. SL100 oraz SL250 i monitorować łącznie 350 elementów ?

      Nie, licencji nie można łączyć. Aby zwiększyć ilość licencji należy dokupić "upgrade" - w tym przypadku ze 100 do 250 elementów.

    3. Czy oprogramowanie Orion SolarWinds występuje w wersji 32 oraz 64 bitowej ?

      Nie. W tej chwili oprogramowanie występuje tylko w wersji 32 bitowej.

    4. Jaki system operacyjny powinien mieć serwer do pracy z oprogramowaniem Orion - 32 czy 64 bitowy ?

      Ze względu na ograniczenia 32 bitowych systemów operacyjnych, producent zaleca instalowanie oprogramowania na 64 bitowych wersjach systemów operacyjnych.

    5. W jaki sposób jest licencjonowany SolarWinds IP Address Manager ?

      Licencję dobiera się ze względu na ilość "używanych" adresów IP. Użyty adres IP to adres zarezerwowany, przemijający (transient) lub przypisany do danego urządzenia. Do wyboru mamy cztery poziomy licencyjne:

      • IPAM IP1000 (do 1024 adresów IP lub jeden /22)
      • IPAM IP4000 (do 4096 adresów IP lub jeden /20)
      • IPAM IP16000 (do 16384 adresów IP lub jeden /18)
      • IPAM IPX (bez obraniczeń)

      Dla przykładu, jeśli w sieci mamy 20 000 adresów IP, jednak używanych jest tylko 15 000, to licencja na IP16000 spokojnie nam wystarczy.

Nasi klienci